Zasady rekrutacji na zajęcia pozaszkolne
1. Terminy i zasady rekrutacji podstawowej i uzupełniającej
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica lub kandydata pełnoletniego w obowiązujących w danym roku terminach. Jeden kandydat może złożyć wniosek o przyjęcie na maksymalnie 3 różne zajęcia. Uczestnictwo w większej ilości zajęć możliwe jest jedynie w uzasadnionych przypadkach. Dokumenty składane są osobiście przez rodzica lub kandydata pełnoletniego lub poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP lub wnioski w formie PDF podpisane podpisem kwalifikowanym online (lub tradycyjnie można przesłać pocztą). Szczegółowe zasady rekrutacji określa Statut MDK oraz Ustawa Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. Statut wraz z załącznikami można pobrać w zakładce [Dokumenty do pobrania], natomiast pełna oferta dostępna jest na stronie: [Oferta zajęć pozaszkolnych]
Uczniowie pełnoletni zobowiązani są do przedłożenia dodatkowo zaświadczenia ze szkoły lub placówki podlegającej systemowi oświaty w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 Prawo oświatowe, potwierdzającego ich naukę w okresie, w którym są uczestnikami zajęć pozaszkolnych MDK.
Zarówno rekrutacja podstawowa jak i uzupełniająca przebiega na dwóch etapach. Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego w przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, niż liczba wolnych miejsc na zajęcia organizowane w placówce są brane pod uwagę łącznie kryteria określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, tj.: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania brane są pod uwagę kryteria określone Uchwałą nr 13/2017 Rady Miejskiej w Przemyślu z dnia 30 stycznia 2017 r.. Uchwała RM w Przemyślu (390,85KB)
Kryterium dochodu na osobę w rodzinie kandydata, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2023 o świadczeniach rodzinnych aktualnie (stan n 21.03.2023) wynosi ono 674 zł miesięcznie na osobę w rodzinie. Jeżeli członkiem rodziny jest niepełnosprawne dziecko, to kryterium dochodowe wynosi 764 zł.
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym do Młodzieżowego Domu Kultury w Przemyślu na rok szkolny 2025/2026 /Podstawa prawna: Art. 153 ust. 5 ustawy Prawo Oświatowe/
Rodzaj czynności | Rekrutacja podstawowa Termin postępowania | Rekrutacja uzupełniająca Termin postępowania |
Składanie deklaracji o kontynuacji uczestnictwa w zajęciach | 1-7 kwietnia 2025 | - |
1. Składanie wniosku o przyjęcie do MDK wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym
| 8 kwietnia 2025 – /w rekrutacji podstawowej przyjmowane są wnioski wyłącznie kandydatów z terenu miasta Przemyśla/ | 2 czerwca 2025 – |
2. Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do placówki i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 Prawo oświatowe (Dz.U. 2017, poz. 59) | 9 kwietnia 2025 – 12 maja 2025 | 3 czerwca 2025 – |
3. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych | 15 maja 2025 | 1 lipca 2025 |
4. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | 23 maja 2025 | 9 lipca 2025 |
2. ZASADY PRZYJĘCIA KANDYDATA W TRAKCIE ROKU SZKOLNEGO
Zgodnie ze Statutem Młodzieżowego Domu Kultury kandydat może być przyjęty także w trakcie roku szkolnego, o ile spełnione są warunki:
- placówka dysponuje wolnymi miejscami w danej grupie (w celu uzyskania informacji o wolnych miejscach prosimy o kontakt z sekretariatem placówki)
- nauczyciel prowadzący zajęcia wyraził pozytywną opinię (w celu uzyskania pisemnej opinii, należy skontaktować się z nauczycielem danej sekcji w godzinach konsultacji, opinia stanowi załącznik do składanego wniosku);
- we wniosku należy uzasadnić, że kandydat posiada osiągnięcia w danej dziedzinie (np.: udział w konkursach, turniejach, wystawach itp.) lub wykazuje szczególną aktywność w danym obszarze (np.: uczestniczył w wolontariacie, w kursach językowych, dodatkowych kursach muzycznych itp lub uzyskuje celujące oceny z danego przedmiotu w szkole, udziela się w przedmiotowych kołach w szkole, uroczystościach itp.).
Dodatkowe wymagania w poszczególnych sekcjach:
- w grupach instrumentalnych wymagana jest podstawowa umiejętność gry (w trakcie roku szkolnego nie jest rozpoczynana nauka od podstaw),
- w przypadku sekcji języków obcych wymagana jest podstawowa znajomość danego języka,
- w przypadku sekcji szachowej kandydat musi znać zasady tej gry,
- w przypadku sekcji artystycznych i sportowych kandydat musi posiadać podstawową wiedzę teoretyczną i odpowiednie umiejętności praktyczne na poziomie zbliżonym do funkcjonującej grupy.
Wnioski rozpatrywane są terminie nie dłuższym niż 30 dni od złożenia, a decyzję o przyjęciu bądź odmowie przyjęcia podejmuje dyrektor placówki uwzględniając wskazane we wniosku uzasadnienia.
W przypadku pozytywnej decyzji nauczyciel kontaktuje się z rodzicem na podany we wniosku numer telefonu i ustala termin zajęć.
Zobacz również: >> Oferta zajęć pozaszkolnych