KONKURS "AKCJA ABSTRAKCJA" fotografia malarstwo grafika komputerowa
Młodzieżowy Dom Kultury w Przemyślu
zaprasza
uczestników wszystkich sekcji MDK do udziału w konkursie artystycznym na zdjęcie, obraz malarski lub ilustrację/fotomontaż z grafiki komputerowej pt.
AKCJA ABSTRAKCJA
TERMIN NADSYŁANIA PRAC 30 maja 2025
REGULAMIN KONKURSU WEWNĘTRZNEGO
Konkurs na wykonanie zdjęcia, pracy malarskiej lub grafiki komputerowej
§1. ORGANIZATOR
1. Konkurs na wykonanie fotografii, obrazu malarskiego lub grafiki komputerowej organizowany jest przez Młodzieżowy Dom Kultury w Przemyślu.
2. Nauczyciele bezpośrednio odpowiedzialni za organizację konkursu oraz udzielanie wszelkich informacji: Aleksandra Bobusia lub Agata Kruba.
§2. CELE KONKURSU
Celem Konkursu jest propagowanie i rozwijanie zainteresowań fotograficznych, malarskich i graficznych wśród dzieci i młodzieży oraz rozwijanie kreatywności i wyobraźni twórczej.
§3. UCZESTNICY KONKURSU
1. Uczestnikami Konkursu mogą być tylko podopieczni zajęć stałych Młodzieżowego Domu Kultury w Przemyślu, niezależnie od sekcji, do której należą (wszystkie sekcje).
§4. ZAKRES PREZENTACJI / PRAC
1. Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie fotografii, pracy malarskiej lub grafiki komputerowej o tematyce abstrakcyjnej.
2. Pracę malarską należy dostarczyć do pracowni MDK nr 22 do dnia 30 maja 2025 r.
Pracę fotograficzną lub grafikę komputerową należy dostarczyć drogą elektroniczną na adres e-mail:
do 30 maja 2025.
3. Przesyłana fotografia, grafika komputerowa lub obraz malarski mogą zostać wykonane na zajęciach w MDK lub poza zajęciami. Prace nie mogą być starsze niż 3 miesiące.
4. Do konkursu mogą zostać zgłoszone jedynie prace spełniające następujące warunki:
a) Fotografia zapisana jako plik cyfrowy nie większy niż 5 MB, w formacie jpg, minimalny wymiar krótszego boku 1800 pikseli w rozdzielczości 300 DPI, profil kolorystyczny RGB. Nadesłaną fotografię należy opisać według szablonu: (imię i nazwisko autora, tytuł pracy) przykład: jan_kowalski_tytuł.jpg.
b) Obraz malarski na papierze format A3 lub A2, podpisany autor, tytuł, sekcja.
c) Grafika komputerowa:
- niezawierająca znaków towarowych, przekazów reklamowych i promocyjnych osób trzecich;
- uczestnik musi być jedynym autorem pracy konkursowej;
- praca konkursowa nie może być wcześniej w jakikolwiek sposób rozpowszechniania, w tym poprzez zgłoszenie do innego konkursu.
5) Praca konkursowa nie może w żaden sposób naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególności nie może naruszać ich autorskich praw osobistych i majątkowych.
6) Do konkursu nie będą dopuszczone prace, których treść:
- narusza godność ludzką;
- jest sprzeczna z prawem polskim i międzynarodowym;
- wzywa do nienawiści rasowej, etnicznej lub wyznaniowej;
- propaguje używki lub przemoc;
- obraża uczucia religijne;
- może mieć negatywny wpływ na wizerunek MDK w Przemyślu;
- jest uznawana powszechnie za naganną moralnie, społecznie niewłaściwą i naruszającą zasady współżycia społecznego.
§5. WARUNKI UCZESTNICTWA
1. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wypełnienie formularza Karty zgłoszenia i Oświadczenia o prawach autorskich, stanowiących załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu oraz spełnienie wymogów formalnych, o których mowa w przedmiotowym regulaminie.
2. W przypadku uczestnika niepełnoletniego, formularz musi zostać podpisany przez rodzica lub opiekuna prawnego
3. Formularz zgłoszeniowy należy dostarczyć drogą elektroniczną w terminie od dnia ogłoszenia konkursu do dnia 30 maja 2025 (liczy się data wpływu) na adres email: a.bobusia@mdk.przemysl.edu.pl lub w przypadku prac malarskich dołączyć w formie papierowej do pracy konkursowej.
4. Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie internetowej www.mdkprzemysl.edu.pl oraz u nauczycielli wskazanych w §1 niniejszego regulaminu.
5. Dostarczenie formularza zgłoszeniowego jest równoznaczne z akceptacją warunków przedmiotowego regulaminu.
§6. PRZEBIEG KONKURSU i SPOSÓB OCENY
1. Konkurs odbywa się w MDK w Przemyślu.
2. Jury konkursowe, w skład którego wejdą nauczyciele MDK, wyłoni najlepsze prace.
3. Jury sporządzi protokół konkursu.
4. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w czerwcu 2025 oraz zamieszczone na stronie internetowej organizatora. Uroczyste wręczenie nagród laureatom odbędzie się podczas wernisażu wystawy semestralnej, podsumowującej dorobek artystyczny uczestników sekcji malarstwa, fotograficzno-filmowej i grafiki komputerowej w r. szk. 2024/2025.
5. Wybrane prace zostaną opublikowane na stronie placówki i w mediach społecznościowych.
§7. NAGRODY
1. Organizator przewiduje 3 nagrody w każdej kategorii: malarstwo, fotografia i grafika komputerowa. Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy za udział w konkursie.
2. Nagrody zostały ufundowane przez Radę Rodziców działającą przy MDK.
§8. INFORMACJE POZOSTAŁE
1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany przedmiotowego Regulaminu. Wszelkie zmiany oraz informacje dotyczące konkursu publikowane będą na stronie internetowej organizatora.
2. Kwestie sporne, nieobjęte regulaminem lub wymagające dodatkowych interpretacji rozstrzyga organizator.
3. W sytuacji losowej niezależnej od organizatora zastrzega się możliwość odwołania konkursu poprzez komunikat na stronie internetowej organizatora.
Karta_zgłoszenia_konkurs_AKCJA_ABSTRAKCJA_2025.pdf (89,05KB)
regulamin_konkursu_AKCJA_ABSTRAKCJA_2025.pdf (1,22MB)